Saturday, August 13, 2011

:: Menunggu cinta yang tak berbalas ::


Ingin ku memilikimu
Ingin ku mendengarmu
Dan Ingin ku merasakan cintamu
tapi semua itu
hanya khayal waktu
Yang Membutakan mataku
Di tengah tengah kabut
Tipis , di atas laut
Hujan cerita tentangmu
Menjadi koleksi di telingaku
Bagai alunan melodi merdu
yang tak dapat pudar di makan waktu
Semua gambar dirimu
Menjadi bagian Wallpaper Hp-ku
yang setia ku pandang selalu
Tanpa memperdulikan mutu

Saya rindu awak ! "Nnt kita jmpa la".Jangan tinggal sy lagi. Saya nk awak. "Kan da pesan jangan menaruh harapan". Da tak boleh dah.Kalo boleh da lama sy tinggal awak.Tp sy tak boleh. "(Diam)". 

Yakinkan diri, benarkah kita mencintainya dan yakin dialah jodoh kita? Karena jika menginginkannya hanya untuk alasan nafsu, “menculiknya” dari suatu hubungan adalah perbuatan kotor.Serahkan segalanya pada yang berkuasa adalah pilihan terbaik untuk saya dan dia. Tapi apakah yang harus dilakukan sementara mendapat jawapan dari ujian2 yang Allah s.w.t berikan waktu sekarang? Perlulah berdoa , bersabar, berusaha dan tawakallah apa yang akan terjadi suatu hari nnt. 
BERDOA
- Hari-hari berdoa semoga Allah s.w.t bukakan pintu hatinya untuk menerima diri seadanya. Berdoa semoga disatukan hati kami. Semoga Alla s.w.t berkati hidup, berikan kebahagiaan di dunia dan akhirat, dan membimbing diri ke jalan Nya.InsyaAllah. 
Firman Allah "Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk neraka jahanam dalam keadaan hina dina !"
Janji Allah itu benar. Kalau kita ikhlas mohon pertolongan dariNya.

BERUSAHA
- Dalam cinta yang tak berbalas ni usaha apa je yang perlu kita lakukan? Takkan la asyik kita je nak call, msg dia hari-hari kan? Mana dia ego kita? Jatuh la maruah kita kan? Tapi...tak salah kalau kita jatuhkan ego kita tu untuk dapatkan cinta yang kita cari..Tak salah kalau kita usaha untuk dapatkan cinta dia. Tak salah kalau kita call @ msg dia hari-hari. At least, dia tahu yang kita sayangkan dia. InsyaAllah suatu hari nnt dia pasti sedar akan kehadiran diri kita. Bak kata orang yang berpengalaman, kalau kita bersungguh-sungguh mahukan dia dan tak putus-putus mencuba, pasti dia akan terima cinta kita suatu hari nnt :)

BERSABAR
- Sabar adalah perkara paling penting dalam hidp.Sabar lah dalam menghadapi ujian-ujian yang diberikan Allah s.w.t. Kenapa Allah tak makbulkan terus doa kita? kenapa Allah tak berikan cinta yang kita perlu? Kenapa Allah tak biarkan saja orang yang kita cinta tu mencintai kita? Sebab Allah s.w.t sengaja nk menguji tahap kesabaran kita. Allah s.w.t sengaja nk tengok sejauh mana kita bersabar untuk dapatkan cinta dia. Sejauh mana sedalam mana cinta kita pada dia. Kerana tu lah bermacam- macam ujian yang kita harus lalui sebelum kecapi kebahagian yang kita dambakan. Allah s.w.t tahu apa yang terbaik untuk hamba-hambaNYA.

TAWAKAL
- Setelah berdoa, bersabar dan berusaha, kita haruslah bertawakal dengan apa jua keputusan yang kita akan dapat. Kalaupun dia bukan jodoh untuk kita walhal kita da puas berdoa dan berusaha untuk mendapatkan cintanya, bersyukurlah.. Mungkin ada yang lebih baik untuk kita. berpuas hati lah kerana kita sudah pon berusaha untuk dapatkan cinta yang kita cari. Kebahagian pasti ada. Itu janji Allah pada hambaNya yang bersabar :)

I'll be waiting :)

0 pengkritik Innocent Gal:

Post a Comment

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani

Bagi la comment ye..hehhe Maacceehhh :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

bg